A nyár és ezzel a hőség beköszöntével nagyobb az igény a frissítő italokra és a jeges turmixokra.A csapvíz fogyasztását nem ajánljuk, a különféle rostos italok túl édesek, a szóda pedig túl erős, a folyadékot viszont pótolnunk kell. Ha nem izgalmas számunkra már a tiszta víz, akkor próbáljunk ki alternatívákat. Ehhez hoztunk néhány egyszerű tippet és trükköt.

Egy frissítő és egészséges édesített víz elkészítéséhez a nyár szezonális gyümölcsei és zöldségei tökéletes alapanyagok lehetnek. Az összetevők kiválasztásakor nincsenek korlátok, a különféle ízesítéssekkel kísérletezhetünk, hogy megtaláljuk a kedvencünket. Íme, néhány példa, melyek különösen jól működnek, mind az íz, mind az egészség szempontjából.

Rozmaringos stresszoldó

A grapefruit kissé keserű, enyhén édes ízt nyújt, míg a rozmaring szinte teaszerű ízt ad a víznek. A rozmaring nyugtató, stresszoldó, kiegyensúlyozó hatással is bír, emellett pozitív hatással van a kognitív képességekre, javítja a koncentrációt, a memóriát, illetve a hangulatunkat is. A grapefruit vérnyomáscsökkentő, nyugtató hatással bír a szervezetünkre nézve. Többek között fontos lehet a fogyókúrázók számára is, hiszen felgyorsítja, eredményesebbé teszi a kilók leadását, hisz képes a zsírok lebontására, így a koleszterinszintre is kedvező hatással van.

A görögdinnye is kitűnően illik a rozmaringhoz, benne sok a C-vitamin, a kalcium, a magnézium, a rost és a kálium is, ezen kívül tartalmaz még A-és B-vitaminokat.

Mentás frissítők

Kijelenthetjük, hogy a citrom igazából minden ízesített italhoz illik, akár limonádét készítünk, akár szénsavas üdítőt iszunk. A menta, a legideálisabb fűszernövény a citrom mellé, nem csupán ízben kellemes és frissítő, hanem jótékony hatásáról is ismert. Élénkít, elűzi az álmosságot, és serkenti az agyműködést és a gondolkodást. A mentának is léteznek különleges fajtái, amelyeknél a kellemes mentolos aromán felül további ízek is fellelhetők: ilyen például a citrom-, az ananász-, a narancs- vagy a sötét színű csokoládémenta. Érdemes mellé bogyós gyümölcsöt tenni. Az áfonya, a magas antioxidáns-tartalma miatt népszerű bogyós gyümölcs. Védi a sejteket, lassítja az öregedési folyamatokat, és nehezíti a méreganyagok felszívódását a szervezetben. A menta mellé kitűnő választás az eper, vagy a málna is. Az epernek szintén magas az antioxidáns tartalma, a málna pedig kiváló C-vitamin forrás, fogyasztása segíti a szervezetet a fertőzések elleni védekezésben és a gyulladáscsökkentésben is.

Strawberry, Fruit, Red, Fresón, Food, Sweet, Red Fruit

Az uborkát nem csak a szépségápolásban használhatjuk a szemünk pihentetéséhez, hanem nyugodtan készítsünk belőle ízletes nyári italt. Az uborkás citromos víz tele van vitaminokkal, fontos tápanyagokkal, illetve antioxidánsokkal. Emellett az uborkának még gyulladásellenes és méregtelenítő hatása is van, a citrom pedig immunerősítő és méregtelenítő hatású. Tegyünk mellé egy csokor mentalevelet és gyömbért, ami hozzájárul testünk zsírbontásához és méregtelenítéséhez.

Levendulás nyugtató

Levendulát már szinte mindenki gyűjt, vagy termeszt otthon. Imádjuk az illatát és az ízét is, akár teakeverékben, akár szörpben. Az egyszerű vizet is lehet vele gazdagítani, egy kis citrommal kiegészítve igazán kellemes hűsítő ital válhat belőle. Kiváló nyugtató és stresszoldó hatása miatt érdemes fogyasztani egy nehezebb nap végén, leginkább citrusos gyümölcsökkel gazdagítva.